تولید کمپوست در آشپزخانه

دستگاه تولید کمپوست

تولید کمپوست در آشپزخانه

تولید کمپوست در آشپزخانه بهترین راه حل برای تفکیک زباله از مبدا، کاهش میزان زباله تر، از بین بردن شیرابه های زباله و گاز متان برای حفظ محیط زیستی است که در دست ما به امانت گذاشته شده، تا انتهای این مقاله با ما باشید تا با هم این ساز و کار برای نجات سرزمینمان را بررسی کنیم.

زیست بوم ایران در حال نابودی

احتمالا شما هم اخبار سر و صدای ناسا و مراکز بین المللی را که دال بر برخاستن بخار غلیظ متان از زباله های تهران است را در جراید و رسانه های آنلاین خوانده یا احتمالا در جاده قم بوی تعفن ناشی از انباشت زباله را احساس کرده اید. این بو و منظره بد عوارض تجمع زباله در سطح زمین است.

 

شهر های ایران در آلودگی

این کوه های بد بو، ناشی از تجمع زباله ها و منشا تولید شیرابه های آلوده هستند که از نظرها پنهان است و به زمین فرو می رود و خاک و آب زیرزمینی را به شدت آلوده می کند. این آلودگی، محدود به یک یا دو شهر خاص ایران نیست بلکه اکثر شهرهای کشور در معرض آن هستند.

 

سیاستی هزینه بر و نابود کننده محیط زیست

تلنبار کردن پسماندهای خانگی، شهری و ساختمانی؛ حاصلش توده های عظیم زباله است که هم هوا ، هم آب و هم خاک را می آلاید و علاوه بر هزینه های جمع آوری و دفن یا توده و تلنبار کردن آن برای شهرداری ها هم هزینه های هنگفت دارد. اکثر این کوه های عظیم را  زباله ها و پسماند های آشپزخانه ای تشکیل می دهند که اتفاقا اکثر شیرابه آلاینده محیط زیست هم متعلق به همین گروه از زباله ها می باشد.

 

راهی برای نجات

اگر این زباله ها اگر از مبدا جداسازی و حذف شوند هم به چرخه جداسازی خشکاله کمک می شود (تفکیک زباله) و مهم تر از آن می توان از این زباله های به اصطلاح تر کمپوست تولید کرد و از طلای سیاه ارزشی هم مادی و مهم تر از آن معنوی برای آیندگان این سرزمین ایجاد کرد.

 

کمپوست یا کود آلی مفید

کود آلی مفید یا کمپوست برای تقویت خاک گلدان ها و باغچه و باغ ها به کار می رود این کود هم می تواند بصورت خانگی مورد استفاده قرار بگیرد هم برای فروش در فروشگاه ها عرضه شود.

چرا باید ازتولید کمپوست آشپزخانگی استفاده کرد؟

شما با استفاده از این دستگاه علاوه بر کمک به چرخه های محیط زیستی، زیست بومی و آیندگان این سرزمین می توانید منبعی هر چند کوچک برای تولید کود خانگی داشته باشید که یا برای فروش یا برای استفاده خانگی از آن بهره بگیرید.

مزایا

  • تفکیک زباله از مبدا
  • بدون بو بودن فرآیند
  • کم مصرف بودن فرآیند
  • کم کردن هزینه ها برای خدمات شهری
  • کمک موثر به محیط زیست و تخریب سالانه 50 هزار میلیاردی آن
  • خروجی فرآیند به ماده موثر و قابل استفاده یا فروش تبدیل خواهد شد

 

آمار و اطلاعات زباله خانگی

طبق تحقیقات صورت گرفته هر فرد در تهران 790 گرم روزانه زباله خانگی تولید می کند که 80 درصد آن تر و 20 درصد مابقی زباله خشک است که در بد بینانه ترین حالت زباله زیست تخریب پذیر آن حدوداً 600گرم است.

این 600 گرم زباله زیست تخریب پذیر روزانه بهترین نوع کود یعنی کود آلی را به ازای هر نفر به میزان 125 گرم روزانه برای شما فراهم میکند و هر کیلو کود آلی حدودا 450 هزار تومان به فروش میرسد. که یعنی نرخ بازگشت سرمایه آن  هر 10 روز تقریبا 1 میلیون تومانی را دارد.

(آمار بالا برای خانواده ای 1 نفره با تولید زباله متوسط جامعه است)

تغییر از خود ما شروع می شود…

سرِ چشمه شاید گرفتن به بیل                                                   چو پر شد نشاید گرفتن به پیل

 

کمپوست چیست ؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ویژه بیوکاشت

پیاز گلایل (بسته ده عددی)

موجود در انبار

۱۵۰.۰۰۰ تومان

پیاز مریم (بسته ده عددی)

اتمام موجودی

۱۵۰.۰۰۰ تومان

کود جلبک دریایی

موجود در انبار

۴۹.۲۰۰ تومان

کود ان پی کا 20 20 20 (سه بیست)

موجود در انبار

۱۹.۳۰۰ تومان

سنسور دما و رطوبت شیائومی

موجود در انبار

۳۳۰.۰۰۰ تومان

نوار جدا کننده سفید ۵.۸ متری – محوطه سازی

موجود در انبار

۳۷۷.۰۰۰ تومان

کوکوپیت (قالب ۵ کیلویی)

موجود در انبار

۱۹۸.۵۰۰ تومان
سبد خرید